Niełatwa decyzja

nielatwa decyzja

Sport to zdrowie, ale jaki sport wybrać, aby zapewnił nam zdrowie? Wybór ulubionej dyscypliny sportu uzależnij nie tylko od aktualnej mody, ale przede wszystkim od potrzeb organizmu i jego możliwości, czyli jednym słowem, od stanu zdrowia. Masz duży wybór – kulturystyka, walking (chód), jogging (bieganie), jazda na rowerze, pływanie, tenis, narciarstwo czy windsurfing, a także wiele innych, mniej lub bardziej wysiłkowych zajęć sportowych.

Rozważ ewentualność wprowadzenia ćwiczeń należących do grupy takiej jak joga czy tai-chi, które nie tylko doskonale rozluźniają, odprężają mięśnie, wykonuje się je powoli i rytmicznie, ale powodują też gromadzenie energii, czyli wzmocnienie organizmu. Ich dodatkową zaletą jest to, że możesz ćwiczyć wszędzie i wtedy, gdy masz na to czas i ochotę wspomóc swoje zdrowie i urodę, nie wymagają też żadnych nakładów finansowych.

Poza tym w takie uprawianie sportu dla zdrowia warto także wciągnąć rodzinę, aby zadbać o ich organizmy, zwłaszcza, kiedy widzimy u nich pierwsze odznaki otyłości. Prawidłowe oddychanie nie tylko lepiej dotlenia, ale również pomaga zrzucić nadwagę, a takie efekt możemy osiągnąć dzięki choćby odrobinie sportu.

Uczymy się oddychać

Niekiedy wydaje nam się, że tylko mocno wysiłkowe uprawianie sportu jest w stanie pozbawić nas zbędnych kilogramów, wzmocnić zdrowie i poprawić urodę. Zapominamy, że w tym wszystkim kluczową rolę gra oddychanie. Procesy oddychania i trawienia są ściśle ze sobą powiązane. W dostępnej na rynku literaturze znajdziesz opisy kilkunastu systemów oddychania […]
uczymy sie oddychac