Odwrotne skutki

odwrotne skutki

Aby nasz organizm był zdrowy, utrzymany w harmonii, staramy się samodzielnie pobudzić go do odpowiedniej aktywności. Nie jest łatwe, przy natłoku obowiązków i braku czasu na sport. Jeśli jednak już uda nam się zmobilizować do wzięcia się w garść, to często popełniamy kolejny błąd polegający na narzuceniu sobie drakońskiej metody będącej połączeniem niskokalorycznej diety i dużego wysiłku fizycznego.

Wydaje nam się, że właśnie tak poprawimy swoje zdrowie i urodę. Ale takie postępowanie przypomina trochę dobijanie wycieńczonego od ciężkiej pracy konia, który nie ma już siły, ale zmuszany, nadal musi pracować z wytężeniem. Narzucając sobie taki reżim owszem – uruchamiamy mechanizm spalania tłuszczu, ale również gwałtownego usuwania toksyn z całego układu krwionośnego, wątroby, nerek i innych, a to nie wpływa dobrze na nasze zdrowie. Wszystko odbywa się gwałtownie, ponieważ my chcemy natychmiast widzieć efekty, skoro zaczniemy już dbać o urodę i uprawiać sport, a także stosować diety.

Zapominamy, że w relatywnie zbyt krótkim czasie, efektem będzie jedynie nadmierne obciążenie organów, a w efekcie odwrotny skutek, w postaci pogorszenia stanu zarówno urody jak i ogólnie stanu zdrowia.

Ważne oddychanie

Nie sposób rozpatrywać kwestii codziennej porcji sportu w oderwaniu od oddychania. Zasadniczo zatraciliśmy zdolność wykorzystywania umiejętności, jaką jest prawidłowe oddychanie. Oczywiście wciąż oddychamy, ale nieumiejętnie, co najbardziej dotkliwie widać w czasie uprawiania sportu. Oddychania stało się nawykiem, który traktowany nieświadomie uległ wypaczeniu, a to nie pozostaje bez wpływu na nasze […]
wazne oddychanie