Postawa w pracy

postawa w pracy

Tak się składa, że zwykle nie w domu, a w pracy spędzamy większość swojego życia. Tam, nie wiedzieć, kiedy, tracimy zdrowie i urodę. A jest kilka rzeczy, o które możemy zadbać a tym samym wspomóc zdrowie.

W pracy, zwłaszcza, kiedy jest typowo siedząca, starajmy się siedzieć aktywnie. Oznacza to: regularne przerwy, poruszanie się podczas siedzenia, odpowiednio wyprofilowane krzesło, biurko dostosowane do indywidualnych potrzeb. Idąc dalej również siedząc można ćwiczyć w sposób niedostrzegalny dla otoczenia, jest to np. przeciąganie się, napinanie i rozluźnianie mięśni brzucha, unoszenie i opuszczanie nóg, itp. Ta niezauważalna dawka sportu zapewni nam wiele zdrowia. Siedząc nie zakładajmy nogi na nogę, taka pozycja ma fatalny wpływ na krążenie oraz kręgosłup. W ciągu dnia wykorzystujmy każdą okazję do tego, żeby się poruszać. Np. korzystaj ze schodów zamiast windy. Trudno to nazwać sportem, ale na pewno są to przydatne formy aktywności.

Zastanówmy się czy z czasem nie warto nabyć siedzisk alternatywnych, np. na płozach, sprężynach, piłki do siedzenia. Nic nie pomoże nam uprawianie sportu, jeśli będziemy mieli źle zorganizowane środowisko pracy. Na nie składa się wszystko to, co nam towarzyszy w pracy i ma zły wpływ na nasze zdrowie.

Niełatwa decyzja

Sport to zdrowie, ale jaki sport wybrać, aby zapewnił nam zdrowie? Wybór ulubionej dyscypliny sportu uzależnij nie tylko od aktualnej mody, ale przede wszystkim od potrzeb organizmu i jego możliwości, czyli jednym słowem, od stanu zdrowia. Masz duży wybór – kulturystyka, walking (chód), jogging (bieganie), jazda na rowerze, pływanie, tenis, […]
nielatwa decyzja