Smacznie i zdrowo

smacznie i zdrowo

Jeżeli chcemy się odżywiać zarówno smacznie i zdrowo, musimy wyjątkowo dbać o jakość naszego codziennego jadłospisu, aby były w nim wszystkie niezbędne składniki odżywcze, witaminy oraz składniki mineralne. dlatego nasz jadłospis powinien być bogaty w nabiał, tłuszcze oraz węglowodany, ale również w witaminy i minerały.

A jakie produkty dostarczają najwięcej witamin i minerałów? Oczywiście owoce i warzywa. Zatem nie bójmy się w naszym jadłospisie traktować owoców i warzyw pod różnymi postaciami, zarówno pod postacią surowych, jak również gotowanych owoców i warzyw. Jeżeli zaś mowa o gotowanych warzywach, to najlepiej przygotowywać je na parze, wtedy bowiem ucieka z nich najmniej witamin, a jedząc owoce i warzywa zależy nam właśnie najbardziej na zawartych w nich witaminach oraz minerałach.

Inne składniki, takie jak nabiał i tłuszcze również są potrzebne w odpowiednich ilościach, dlatego komponując jadłospis całego dnia, nie zapomnijmy o żadnym z ważnych składników odżywczych, a każdy z nich podawajmy w odpowiednich ilościach.

Warto również skorzystać z gotowych już jadłospisów, gdzie podane są również wartości kaloryczne potraw, wtedy możemy zdrowo ocenić jak bardzo tuczące jest nasze jedzenie i ewentualnie z wyjątkowo kalorycznego posiłku zrezygnować.

Królestwo pani domu

Wszyscy wiedzą, że królestwem każdej pani domu jest kuchnia. To tutaj kobiety uwielbiają spędzać swój wolny czas, nawet jeżeli czasem narzekają że nic nie robią tylko siedzą w garach. Kiedy zaprosimy koleżankę na ploteczki, siedzimy w kuchni, kiedy wypijamy poranną kawę, również zazwyczaj siedzimy w kuchni. Nawet męża często zaciągamy […]
krolestwo pani domu